Siljo
Ulvan har spesialisert seg på aluminiumsfartøy, og «Siljo» blir beskrevet som en kraftig arbeidsbåt med høy teknologisk standard. Den er lett å manøvrere, rask å jobbe med, og kan ta tunge og allsidige arbeidsoppdrag. Blant annet er båten utstyrt med radiostyrt 20 tonns vinsj, og 45 tonn meter kran. «Siljo» er ca. 15 meter lang, 9 meter bred og har en lastekapasitet på 40 tonn. Den er innredet med to lugarer, styrehus med messe og bysse, samt wc og dusjrom.
MASKINERI
Fremdriften blir besørget av to Sabb Iveco dieselmotorer, hver på 450 hk. De er koblet til hver sitt Helseth propellanlegg via Mekanor reduksjonsgear. Styremaskin er en Tenfjord, og Petters Marine Hydraulic har levert sidethrustere på 2x50 hk for bedre manøvrering. Hydraulikkanlegg er levert av Servi AS, mens pumper kommer fra Allweiler og Johnson Pump.
DIVERSE
«Siljo» er utstyrt med to ett-tonns nokkevinjser, levert av Tenfjord Industrier, og en Heila kran på 45 t/m fra Gjerde AS. Det er videre fortøyningsvinsj på 20 tonn levert av Mjosundet Båt & Hydraulikk. Vinduer er fra Colt Industrier, mens O. Solhaug har levert lyskastere og vindusviskere. Malingprodukter er fra Jotun v/Westing. Lanterner er fra Tranberg, redningsutstyret er rederileveranse, mens elektronisk utstyr er levert av Vico AS. Det består av radar, kartplotter, VHF, telefax, mobiltelefon, ekkolodd, autopilot og overvåkingsanlegg. De elektriske installasjonene er gjort av Strøm elektro, mens det i innredningen er benyttet Fibo paneler og møbler fra Steinar Jensen.
I DRIFT
Båten dro direkte fra verftet til Rogaland, der den nå er i full drift på ulike oppdrettsanlegg omkring i fylket. For Ulvan Båt er imidlertid situasjonen slett ikke oppløftende etter leveringen av «Siljo». Fra verftet får Maritimt Magasin opplyst at man foreløpig mangler nye oppdrag. Det er enkelte små reparasjonsjobber, men det er ikke nok til å holde arbeidsstokken på 15 beskjeftiget. Derfor er de aller fleste foreløpig permittert.